Inici
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Identifica't






Contrasenya perduda?

Sindicació

Mobilitzacions contra el feixisme i l'imperialisme el 12 d'octubre PDF Imprimir Correu
diumenge, 11 octubre de 2009

12octL'esquerra independentista crida a participar en les  mobilitzacions contra la celebració del dia de la hispanitat.

A Barcelona, l'Esquerra Independentista del Barcelonès convoca a la manifestació a la plaça Urquinaona les 12h  amb el lema: “Pobles units contra l’imperialisme i el feixisme, hispanitat és genocidi”.

A Mallorca,  les organitzacions de l'esquerra independentista Gent Activa de Plama, Maulets, Endavant i SEPC han organitzat una jornada contra la hispanitat i el feixisme a la plaça dels Patins de Palma.

Diversos col·lectius també han organitzat altres actes a Valls, Mataró i Arguelaguer, entre altres llocs.

 

Manifest: Pobles units contra l’imperialisme i el feixisme, hispanitat és genocidi

"En dates com aquest 12 d’octubre, els feixistes sense careta es manifesten impunement i sota protecció policial a la ciutat de Barcelona, on exalten el franquisme, la discriminació per motius de raça, opció sexual i propugnen la raça ària com a solució a tots els mals socials. Feixistes amb careta autoritzen la cel·lebració d’actes  com aquest, tant per desviar l’atenció sobre les polítiques que ells mateixos porten a terme i situar-se en una teòrica centralitat política entre dos bàndols de radicals enfrontats, com per recordar a les classes populars que les forces de xoc del feixisme continuen vives, que es regeneren generacionalment i que contiunuen amb la seva intenció d’eliminar si cal físicament la dissidència política.

L’espanyolisme commemora el genocidi cultural, humà i polític que suposà la conquesta de les amèriques, una conquesta que suposà la submissió de la població indígena a les voluntats d’un imperi que com a tal buscava el màxim benefici econòmic i la dominació de la seva força de treball així com dels seus recursos naturals, 500 anys desprès, i quan ja han explotat i privatitzat els recursos, continuen aprofitant la seva mà d’obra a baix preu, ja sigui en les plantes petrolíferes, de gas, la seva massa forestal a l’origen, o explotant la seva mà d’obra immigrant, en les feines més precàries a casa nostra, desemparada de drets i perseguida per lleis racistes.

És també el dia en que la Guàrdia Civil i l’Exèrcit, exalten els seus valors i són homenatjades per l’estat en la seva funció de garants dels valors més rancis de l’Estat. La seva defensa de la unitat territorial, negant el dret a decidir el nostre futur i a consultar sobre la independència dels Països Catalans. Garants dels privilegis d’una monarquia antidemocràtica, caduca i designada pel dictador, la mateixa guàrdia civil encarregada de l’aplicació de la legislació antiterrorista i conseqüent tortura als militants revolucionaris, la mateixa guàrdia civil, encarregada d’aplicar la llei d’estrangeria, la mateixa guàrdia civil que menysté el català, i aquells que el parlen, ja sigui a l’aeroport de Palma, jutjats d’Elx o als carrers de qualsevol racó dels Països Catalans.

Davant de totes aquestes situacions que coincideixen en un mateix dia, les persones que volem construir un futur de justícia social i respecte a la voluntat dels pobles, denunciem:

  • L’actitud dels reponsables que permeten aquest actes feixistes  mentre criminalitzen el dret democràtic d’autodeterminació, així com les protestes antifeixistes.
  • L’actuació dels cossos repressius que neguen amb les armes a la mà el drets dels pobles a l’autodeterminació.
  • La celebració de la conquesta i genocidi dels pobles originaris del continent americà i d’aquesta nostàlgia de l’imperi espanyol que és la hispanitat.
  • La vergonyosa participació de representants polítics catalans en les celebracions i desfilada de l’exèrcit espanyol que impedeix per la força els nostres drets nacionals.

El feixisme té moltes cares, l’antifeixisme moltes més.

Esquerra Independentista del Barcelonès"

 

 

Cerca dins endavant.org

Darrers vídeos

 Per la ruptura amb el franquisme i la fi de la impunitat (18 de juny 2010)

http://blip.tv/play/AYHomn0

Acte al Pg. del Born de Barcelona.

 Planta'ls cara

Qui ha de pagar la crisi? nosaltres o ells?

 (juny 2010)

 Et sembla just?

Has decidit que et retallin les pensions?, Has decidit disminució de la despesa en sanitat i educació?, Has decidit reducció de salaris?

(juny 2010)

 Accions durant la vaga del 8 de juny a Barcelona

 El nostre poble (25 d'abril)

Un recorregut pel nostre poble i la seva gent. De Salses a Guardamar i de Fraga a Maó.

SOM Països Catalans. Vídeo de l'acte a València (25 d'abril de 2010)

Propers esdeveniments

Sense esdeveniments