[Desobeïm] Comunicat de premsa sobre l'escratxe a Alícia Sánchez Camacho

Des de la campanya Desobeïm hem convocat per demà una acció davant la Casa Batlló del Passeig de Gràcia de Barcelona. Amb aquesta acció volem denunciar les responsabilitats personals de la direcció del PP davant el segrest del dret a votar el futur polític de Catalunya el proper 9 de novembre.

L’objectiu d’aquesta acció és visualitzar que la direcció del PP ha segrestat el dret democràtic a tota la població de Catalunya a decidir el seu futur. L’ha segrestat als que volem uns Països Catalans independents i l’ha segrestat també als que volen poder decidir de manera democràtica continuar formant part de l’estat espanyol.
Que aquesta acció transcorri al costat del domicili de la dirigent del PP Alícia Sánchez Camacho tampoc no és casual. Volem assenyalar també aquesta màfia política que ha robat, ha defraudat i s’ha enriquit des de i per les clavegueres de l’estat; aquests polítics amb pisos de luxe suposadament pagats amb el sou de diputat; aquest sistema dels sobres en negre i dels favors tornats.
Denunciem fermament el cinisme del Partit Popular a l’hora d’inventar-se “atacs personals” quan es tracta de protestes pacífiques no contra les seves opinions, sinó contra els seus atacs orquestrats contra tota la població.
La por, senyors del PP, són les desenes de milers de famílies desnonades de casa seva. Són els treballadors amenaçats de caure a la misèria pels EROs que la seva reforma laboral ha imposat. Són les persones agredides pel feixisme que tan impunement el seu ministeri de l’interior protegeix. Són els i les joves que passen per la infame Audiència Nacional pel simple fet de lluitar pels seus drets.

No ens volem estar de recordar que els escratxes són una forma pacífica de protesta que pretén assenyalar les responsabilitats d’algú i donar a conèixer una reivindicació. La mateixa justícia a la qual invoca el PP per negar els drets del nostre poble va definir-los, en una coneguda sentència, com “un mecanisme ordinari de participació democràtica i de la societat civil”.

Per part nostra, continuarem portant la protesta, pacífica però contundent, a la cara d’aquelles persones, amb noms i cognoms, que han segrestat el dret a decidir el nostre futur col·lectiu.