Comunicat d’Endavant en relació amb les denúncies d’agressions masclistes de militants de l’Esquerra Independentista #MatxisEI

Aquest cap de setmana apareixia a les xarxes socials el hashtag #matxisEI. Amb aquesta etiqueta es denunciaven actituds masclistes de companys militants de l’Esquerra Independentista. Com a Endavant, organització política de l’Esquerra Independentista, no podem restar aliens a aquestes denúncies públiques.

Primer de tot, volem fer valer i agrair a les companyes que en un acte d’autodefensa feminista han fet les denúncies públiques. Entenem la dificultat que suposa una denúncia pública i ens responsabilitzem de les mancances de l’organització a l’hora d’actuar davant les agressions masclistes. També volem posar les eines internes de què disposem a l’abast de totes les dones. Ens podeu escriure a gestioagressions@endavant.org.

Endavant és una organització mixta, i com a tal, entenem que és un espai on es reprodueixen els rols i els estereotips patriarcals amb els quals totes hem estat socialitzades. Per tant, dins d’Endavant es generen situacions de violència, i és voluntat de l’organització erradircar-les. Per això, treballem per crear i millorar les eines per prevenir les violències masclistes i per abordar-les quan es produeixen, prioritzant la recuperació i reparació de qui l’ha patida. Les dones de l’organització som les principals interessades a assolir aquest objectiu, i som molt conscients de la gravetat d’aquestes situacions i de la necessitat que no quedin impunes.

Aquesta preocupació s’ha reflectit en una posada en marxa d’eines de revisió de les dinàmiques de la militància masculina i de revisió dels espais i els lideratges. També disposem d’eines per a l’abordatge de les violències, com els protocols. Som conscients que aquestes eines tenen limitacions i mancances que no podem ignorar, i per això seguim treballant per millorar-los i oferir garanties.

Per acabar, tornem a reafirmar la nostra voluntat d’afrontar les agressions que la nostra militància hagi comès, assumint totes les formes de denúncia de les dones agredides.

Països Catalans

2 de Març de 2020