[Barcelonès] Participació al Barcelonès de la campanya #SomCims

Sants / Les Corts / Poble Sec
Des del llançament de proposta de la campanya de #SomCims per part de l’organisme de construcció nacional “Som Països Catalans”, a nivell de barri l’assemblea d’Endavant a Sants va impulsar conjuntament amb l’esquerra independentista del barri, una convocatòria per a pujar al cim de Montjuic. Un cim sense gaire dificultat que va esdevenir un passeig matinal en el que unes vint-i-cinc persones, criatures incloses van poder fer en poc més d’una hora de temps, des de la porta del Casal Jaume Compte fins a l’entrada del Castell de Montjuic. Un cop dins, es va fer la foto de grup per poder enviar al correu de la campanya #SomCims.

sants

Gràcia
Unes 40 persones han participat a la marxa organitada per l’Esquerra Independentista de Gràcia en motiu de la jornada Som Cims, Som Països Catalans. La ruta ha començat a les 10 del matí amb el primer esmorzar al nou local de l’Ateneu Independentista La Barraqueta, a la Plaça del Raspall, on s’han agafat forces. Des d’allà s’ha enfilat el carrer Verdi fins al Parc Güell, on hi ha el Turó de les Tres Creus. S’ha aprofitat el pas per aquest espai per reivindicar un parc obert i de lliure accés, lluny del tancament i el model mercantilista que vol aplicar l’ajuntament a partir del proper setembre. Després la comitiva ha anat cap al turó de la Rovira, on hi ha les bateries antiaèrees que defensaren Barcelona dels bombardeigs de l’aviació feixista durant la Guerra Civil. Un cop a dalt s’ha desplegat una estelada visible des de bona part de Barcelona. Una bona jornada per recordar mitjançant l’excursionisme allò que alguns volen negar: som Països Catalans.

gracia 2 gracia 1

Sant Andreu / 9 barris
La marxa recorre diversos turons de la ciutat de Barcelona abans d’arribar al Turó de la Rovira
Recollint la consigna llançada per la iniciativa Som Països Catalans arreu del país, a Sant Andreu i Nou Barris, l’Esquerra Independentista, conjuntament amb part del moviment popular, també es va organitzar per dur a terme la proposta #somCims en motiu de la diada nacional del 24 de juny. La campanya proposava pujar tants cims com fos possible arreu del territori per dibuixar, cim a cim, el mapa dels Països Catalans.
La cita era per al dissabte 22 de juny. A Sant Andreu, la convocatòria era a les 8h, i 15 minuts després, diverses persones de l’assemblea d’Endavant, d’Arran Sant Andreu i de la CUP de Sant Andreu, entre d’altres, enfilaven cap a Nou Barris. Allà, hi arribaven a les 9h, hora de la segona convocatòria al metro de Canyelles. D’allà es partia mitja hora després, un cop s’hi haguessin afegit persones de la Trobada de Nou Barris i de la CUP de Nou Barris, així com d’altres veïnes.En total, quinze persones començaven a pujar en direcció a Collserola, arribant al primer punt objectiu del camí, la Torre del Baró. Primera foto i a seguir caminant. El segon i el tercer punt del recorregut van ser a la mateixa muntanya de Collserola: el Turó de les Roquetes i el Turó d’en Segarra. Un cop fet això, la marxa va baixar pel costat de Can Masdeu, tot retornant a la ciutat i anant en direcció al Turó de la Rovira.
Precisament, just abans d’arribar al destí final, la columna es va trobar amb la convocatòria feta des d’Horta-Guinardó, que aplegava gent de la CUP d’Horta i d’Arran Horta, entre altres, i que en total eren una vintena de persones. Aquest grup havia anat fent pintades i murals durant el seu recorregut.
Un cop dalt del Turó de la Rovira, ambdós grups van fer la foto de família conjunta, amb les banderes al vent (l’estelada, la roja i la lila), tot mostrant la banderola de Som Països Catalans. Al cap d’una estona, va arribar també la gent de Gràcia.
D’aquesta manera, les assemblees del pla de Barcelona han ficat el seu granet de sorra a la iniciativa #somCims . Cal destacar que Som Països Catalans ha aconseguit que, durant el cap de setmana de la diada de Sant Joan, més 80 ascensions a les muntanyes del nostre país dibuixessin la totalitat del territori nacional.

st andreu

Gramenet del Besòs
Dissabte 22 de juny, 2013, un bon grapat de colomencs i colomenques vàrem pujar al cim del Puig Castellar portant moltes estelades, com a resposta a la campanya “Som cims. Som països catalans”. Dalt, hem pogut escoltar uns quants poemes a més de sentir música de la terra. Va ser una trobada ple d’entusiasme.